09 aprile 2007

Pascute on the road

Chest an invezit che lâ a fâ cori i ûfs jù pai rivâi o ai aprofitât de biele zornade par masanâ cualchi km.
Dopo gustât o soi partît par lâ in Val Tramontine: o ai fat Flavuigne, Cjasiât, Anduins, Vît, Clausêt (spetacolâr il panorame sul Friûl, ma ancje lis grotis di Pradis a mertaresssis: mi sa che o torni une altre voltre par viodilis cun calme) e po jù fin a Tramonç.
Cuant che o soi rivât a Vile di Sore (Tramonç di Sore) mi è vignût inzirli parcè che su la strade al jere un cartel che al diseve che il Pas dal Rest al jere serât!
Incazât come une ruie, o torni indaûr ma par furtune o cjati un vecjut di li e mi fermi par domandâi ce fâ... "Mah, frutat... viôt tu, prove..." mi à dit... e come che o vedês però o soi passât distès. O scuen dî che la strade no jere il massim (tornant e cuintri tornants), ma il spetacul che o ai viodût, mi à paiât di dute la fadie par rivâ fintremai a 1052 metris!
La strade e continue fintremai a Dimpeç e stant che o jeri in Cjargne, passade Vile, o soi lât sù a Luviee a cjatâ il Gnut che al jere a passâ Pascute in mont.
Ancje li, sot de Crete Serniate, al jere di ce lassâti cence peraulis: biele la Cjargne!
Tornant in Friûl o soi passât par Tumieç li che mi son vignûts i sgrisui: o ai cjatât un che al jere daûr a cjapâ sù par strade sclesis de sô moto... al veve a pene tamponât une machine. Nol à fat mâl, par furtune. Par tornâ a cjase solite strade par Vençon, Glemone e Osôf juste in timp prime che al tacàs il grant trafic.
No pues lamentâmi: passe 170 km intun dopomisdì par vê la conferme che biei come la nestre regjon, no indi è tancj puescj!

4 commenti:

thermonuke ha detto...

Jo vue o ai stat a Bled.

Iar di sere invecite o aj stat a cjata chei che son tal camegjo in tai praz de mont e o ai vuidut che je une picuile risultive che formr un poçon di cirche 6/8 metros mitude a puest no dai di cui, sierade di un pareman pardabon un cjanton di majan che no cognnossevi.... mi par che si clami le fontane rossite...

Christian Romanini ha detto...

Sì, mi pâr che e sedi propit la fontane rossite. Ma a Susans indi è une vore di fontanis che a mertaressin di jessi cognossudis.

Renzo Tondo ha detto...

ma sestu fermaat a daa une cjalade al ciscjel dai conti Ceconi a Pielunc?

Christian Romanini ha detto...

Mandi Renzo
no a Pielunc li dal Cjistiel Ceconi o vevi za stât. Dut câs o ai fat une altre strade: par Clausêt (o come che a disin li: Clausiet).
Chê zone no le cognossevi e o soi stât propit content di vê fat chê strade.